A l'Equador el ferrocarril va arribar a finals del segle XIX. La complicada orografia andina va fer molt dificultosa la construcció i les morts d'obrers es van comptar per milers. Finalment, l'obertura de carreteres va deixar la via ferroviària de via estreta i sense electrificar com obsoleta i va caure en desús.
L'actual President de l'Equador, Rafael Correa ha impulsat la recuperació de la major part del recorregut del ferrocarril que unia Quito amb Guaiaquil amb finalitats turístiques. Un dels trams més famosos és el del nas del dimoni. El tren s'agafa a l'estació d'Alausí i discorre per la vora de penya-segat i desnivells impossible. Una de les característiques especials que té, és que per salvar el desnivell, el tren utilitza un enginyós zig-zag i per això durant una estona la màquina va marxa enrere.
El nom del nas del dimoni ve originat pel perfil d'una muntanya on estan enterrats centenars d'obrers que van quedar sepultats per les roques expulsades per les explosions de dinamita.
No hay comentarios:
Publicar un comentario