sábado, 8 de marzo de 2014

PALAU REIAL: DIA 67


El Palau Reial de Barcelona és un record de quan  aquesta ciutat encara flirtejava amb la monarquia borbònica espanyola, i aquesta festejava Barcelona.

La finca va ser adquirida el 1862 per Eusebi Güell, el qual va reformar una antiga masia del segle XVII, va construir uns pavellons i va  fer uns jardins fastuosos, en el disseny del qual hi va participar parcialment Antoni Gaudí.

Eusebi Güell va cedir la casa i part dels jardins a la Corona, per agraïment pel seu nomenament com a comte a l'any 1918.

Suposo que era la forma de fer negocis de la època, jo et regalo béns immobiliaris de gran valor i tu em dones el títol de conte i em situes en una posició avantatjosa en el tràfic mercantil per poder recuperar la donació. Aquests entrallats de poder econòmic i polític han existit sempre. No sé de que ens sorprenem que coses paregudes segueixin funcionant avui en dia.


Eusebi Güell cedió la casa y parte de los jardines a la Corona, en agradecimiento por su nombramiento nobiliario como conde, en 1918. Entonces se acometió una nueva remodelación para convertirla en Palacio Real (1919-1924), a cargo de los arquitectos Eusebi Bona y Francesc Nebot. El palacio está formado por un cuerpo central de cuatro plantas, con una capilla en la parte posterior, y dos alas laterales de tres plantas que se abren en curva a la fachada principal. La fachada exterior es de estilo novecentista con porches decolumnas toscanas, aberturas de arco de medio punto con medallones intercalados y jarrones coronando la construcción. El interior contiene una diversa mezcla de estilos, tanto en decoración como en mobiliario, que van desde el estilo Luis XIV hasta los estilos más contemporáne

No hay comentarios:

Publicar un comentario