miércoles, 5 de marzo de 2014

LES FLETXES NEGRES: DIA 64


En el cementiri de Roquetes em vaig trobar aquesta tomba d'un soldat de les Frecce Nere.

Les Frecce Nere o Flechas Negras   es van  crear al gener de 1937 a partir del Corpo Trupe Volontarie, també conegut com CTV, que va ser una  força italiana de combat formada inicialment per uns 50.000 soldats i que va ser enviada a Espanya per la Itàlia fascista de Benito Mussollini, en  suport als sublevats.

A l'any 1937, però,  les Fletxes Negres eren mixtes i tenien  tropes italianes i espanyoles.  Aquesta divisió va lluitar a la Batalla de l'Ebre i va participar  en l'ocupació de Catalunya per les tropes franquistes.

En el cementiri em vaig trobar al company Teo Sales, que em va dir que les Fletxes Negres van instal.lar la seva artilleria al voltant de l'Observatori de l'Ebre i des d'allí bombardejaven Tortosa, que per aquests bombardejos i els de l'aviació es va veure greument destruïda durant la Guerra Civil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario