viernes, 28 de febrero de 2014

NO ES PODEN FER FOTOS: DIA 59


Fa pocs dies un empresari català es va negar a donar la ma al príncep Felip durant una visita a Barcelona  en el marc del World Mobile Congress. Al final del vídeo, tot just abans d'acabar-se, s'escolta a algú de seguretat dir clarament que no es pot gravar.

En un altra entrada, ja vaig comentar que vaig tenir problemes per fer fotografies nocturnes  des d'un espaí públic proper a la central nuclear de Vandellós, segons la Guàrdia Civil, per qüestions de seguretat.

Fa mesos vaig visitar la catedral de Tortosa amb una visita guiada promoguda pel Consorci de Normalització Lingüística. Atès que portava la meva càmera vaig voler fotografiar l'interior de la catedral. La cosa va ser insuportable, atès que una dona  va estar perseguint-me tota l'estona dient que no podia fer fotografies i fins i tot em va agafar el braç, cosa que  em va semblar absolutament fora de tota consideració.

Si la catedral de Tortosa és un espai privat, un determinat de dies a l'any, hauria de ser pública. Si no, no s'entén, que els que no som creients, haguéssim finançat a traves de les Administracions Públiques part de la rehabilitació de la catedral. És clar que és un edifici d'alt interès cultural  on les Administracions han d'evitar la seva fallida, però no potser, que després els titulars de l'edifici en facin un ús estrictament privat, fora de les hores de culte.

De moment des de fora es poden fer fotografies sense problemes. Potser en el temps, atès que tot va camí d'estar gravat amb imposts o taxes, d'aquí uns anys tan sols es podran fer fotografies previ pagament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario